Останні новини

Екологічний вектор

21 Листопад 2019
З  метою вдосконалення просвітницької еколого – орієнтованої діяльності, підвищення екологічної компетентності... 

Організація ігрової діяльності дошкільників протягом дня. Методичні поради для вихователів.

25 Вересень 2019
Діти мають змогу гратися протягом всього дня як у першу, так і в другу половину. Ігри до сніданку розпочинаються з приходом... 

Як малята ДНЗ №290 разом з пожежниками вивчали правила пожежної безпеки.

12 Вересень 2019
    Напередодні святкування 17 вересня Дня рятівника України  вихованці ДНЗ №290 зустрілися з тими, хто щодня на... 

З початком нового навчального року!

2 Вересень 2019
         Щиро вітаємо з Днем знань – справжнім всенародним святом мудрості, доброти і людяності. Цей день завжди... 
Створення освітннього середовища у групах

Картинки по запросу методичні рекомендації картинки
У групових приміщеннях закладу дошкільної освіти можна створити такі спеціальні осередки:

  • природознавчий;
  • дитячого експериментування;
  • ігрової діяльності;
  • образотворчої діяльності; • музичний;
  • художнього слова;
  • народознавства;
  • розвивального навчання;
  • спортивний;
  • трудової діяльності;
  • відпочинку та усамітнення;
  • самопізнання;
  • співпраці з батьками;
  • власної групи.

 

ПРИРОДОЗНАВЧИЙ ОСЕРЕДОК

У природознавчому осередку розміщують постійні та сезонні об’єкти природи, предмети догляду за ними. Постійними мешканцями цього осередку можуть бути акваріумні рибки, папуги, хом’яки. У природознавчому осередку обов’язково розміщують календар природи (погоди), де діти відмічають пору року, погодні зміни тощо.

Доречно у природознавчому осередку мати карти зоряного неба, глобус тощо; розміщувати інформацію краєзнавчої тематики, фотографії різних природних ландшафтів. У цьому осередку влаштовують і тематичні виставки.

 

ОСЕРЕДОК ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

У групових приміщеннях ЗДО необхідно створити умови для різних видів ігор: сюжетно-рольових, конструкторсько-будівельних, настільно-друкованих, театралізованих, дидактичних. Для цього в осередку ігрової діяльності варто організувати відповідні міні-осередки. Для проведення сюжетно-рольових ігор слід передбачити атрибути для організації найбільш популярних серед дошкільників ігор, зокрема таких, як: «Родина», «Магазин», «Перукарня», «Лікарня», «Автомайстерня» тощо.

АТРИБУТАМИ ДЛЯ ІГОР МОЖУТЬ БУТИ:

  • сюжетно-образні іграшки (ляльки, фігурки тварин, м’які іграшки, іграшкові меблі, посуд, побутова техніка, різні види транспорту, технічні інструменти);
  • предмети-замісники (клаптики тканини, поролон, мотузки, коробки, килимки різні за формою і розміром);
  • макети та предметно-ігрові фони (палац ляльки з кімнатами, макет-карта «Вулиці мого міста» тощо);
  • ігрові модулі.

 

СТВОРЮЮЧИ ОСЕРЕДОК ОБРАЗОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, СЛІД НАПОВНИТИ ЙОГО РІЗНОМАНІТНИМИ МАТЕРІАЛАМИ, ЗОКРЕМА ТАКИМИ, ЯК:

  • прості та кольорові олівці;
  • пастель, акварель, гуаш;
  • фломастери;
  • крейда;
  • папір для малювання;
  • розмальовки;
  • мольберти;
  • пластилін;
  • обладнання для аплікації та ліплення, для роботи з природним матеріалом. Також у цьому осередку варто розмістити копії скульптур, репродукції картин, відомості про їх авторів тощо.

 

МУЗИЧНИЙ ОСЕРЕДОК

У музичному осередку слід розмістити різні види музичних іграшок та музично-дидактичних ігор, дитячі музичні інструменти, ілюстрації до музичних творів. В осередку художнього слова має бути облаштоване місце для роботи дітей із книжкою. Педагогічним працівникам слід розмістити на полицях книги різних жанрів, альбоми, папки з ілюстраціями до художніх творів, зображення казкових персонажів, портрети класиків української дитячої літератури. Такожу цьому осередку доцільно облаштувати «книжкову лікарню», де діти мали б змогу ремонтувати книги.

 

ОСЕРЕДОК НАРОДОЗНАВСТВА

В осередку народознавства можна розмістити предмети української національної символіки — вінок, вишитий рушник, жовто-блакитний прапорець,тризубець, ляльки в українському народному вбранні, посуд, традиційні українські іграшки, витвори декоративно-вжиткового мистецтва, зображення «родинного дерева життя» тощо. В осередку народознавства можна також створити міні-осередок — куточок родини, в якому розмістити фотографії членів родини, інформацію про найближче сімейне оточення дітей.

 

ОСЕРЕДОК РОЗВИВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ

Для дітей раннього та молодшого дошкільного віку в осередку розвивального навчання мають бути матеріали, спрямовані на розвиток сенсорних відчуттів у дітей:

  • дидактичні іграшки (мотрійки, різні піраміди, різнокольорові втулки);
  • геометричні фігурки, коробочки різного розміру;
  • спеціально виготовлене обладнання для розпізнавання предметів на дотик,

слух, для розвитку зорового сприйняття та дрібної моторики рук тощо.

 

ОСНАЩЕННЯ ОСЕРЕДКУ РОЗВИВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ СЛІД ЗБАГАТИТИ АТРИБУТАМИ, ЯКІ СПРЯМОВАНІ НА РОЗВИТОК У НИХ ПІЗНАВАЛЬНИХ ТА ПСИХІЧНИХ ПРОЦЕСІВ. ЦЕ МОЖУТЬ БУТИ:

  • головоломки;
  • ребуси;
  • кросворди;
  • ігри типу «Танграм», «Чарівні палички»;
  • математичне лото;
  • доміно, шахи тощо.

 

З МЕТОЮ ФОРМУВАННЯ ЕЛЕМЕНТАРНИХ МАТЕМАТИЧНИХ УЯВЛЕНЬ У ДІТЕЙ ЦЕЙ ОСЕРЕДОК НЕОБХІДНО ЗАБЕЗПЕЧИТИ МАТЕРІАЛАМИ ДЛЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ЦИФРАМИ, ЧИСЛОВИМИ МНОЖИНАМИ, ПРОСТОРОВИМИ, ЧАСОВИМИ ПОНЯТТЯМИ ТА ПОНЯТТЯМИ РОЗМІРУІ ОБ’ЄМУ. ДЛЯ ЦЬОГО ВАРТО МАТИ:

  • різноманітні розмальовки;
  • парні картки;
  • площинні лабіринти;
  • схематичний годинник;
  • стрічки;
  • смужки різної довжини і ширини;
  • умовні мірки;
  • різні ємності;
  • предмети для вимірювання об’єму і ваги тощо.

У цьому осередку також мають бути матеріали для навчання дітей грамоти: зображення букв, алфавіт, кубики Зайцева, магнітна абетка, таблиці, схеми,тренажери та посібники для підготовки руки дитини до письма тощо.

 

ОСЕРЕДОК СПІВПРАЦІ З БАТЬКАМИ

В осередку співпраці з батьками необхідно передбачити стенди, папки-пересувки, плакати, на яких розміщують інформацію для батьків: поради, рекомендації психологічного та педагогічного змісту, оголошення тощо.