Про нас
Останні новини

Як працювати з дітьми раннього віку: коротко і по суті

16 Жовтень 2020
Download  Подробнее →

Правила прийому до ДНЗ

20 Липень 2020
Прийом дітей до ДНЗ №290 здійснюється директором протягом календарного року на підставі: – заяви батьків, або осіб, які... 

Приймання документів для зарахування дітей до дошкільного закладу

20 Липень 2020
 Подробнее →

Державні свята – літо

25 Червень 2020
 Подробнее →
Фітбол-гімнастика в дошкільному навчальному закладі

Історія фітболу

Вперше великі надувні м’ячі з’явилися в Швейцарії і спочатку використовувалися лише для лікування дітей, які страждають на церебральний параліч, щоб поліпшити їх нервові реакції і відновити почуття рівноваги. Незабаром після цього фітбол почав успішно застосовується в кінезітерапії для допомоги в лікуванні неврологічних і ортопедичних проблем і у дорослих. З сорокових років ХХ століття фітбол став широко використовуватися в аеробній гімнастики, в тренажерних залах, в різних програмах по усуненню порушень постави, а також у лікуванні багатьох інших патологічних станів опорно-рухового апарату.

 

Що відбувається з нашим тілом, коли ми сидимо на фітболі?

На відміну від фіксованих тренажерів, ця кулька не підтримує стабільне становище, тому майже будь-яку вправу з них змушує до загальної стабілізації м’язів. Сам факт перебування на м’ячі призводить наше тіло в ситуацію дисбалансу і змушує м’язи ніг і живота напружуватися, щоб підтримувати рівновагу. Головною відмінною рисою активних вправ з м’ячем фітбол є те, що вони не тільки створюють свободу пересування, але і значно полегшують процес дихання, стимулюють роботу внутрішніх органів, покращують кровообіг і зменшують навантаження на між хребцеві диски, покращуючи еластичність тканин між ними.

Фітбол-гімнастика – одна з нетрадиційних форм роботи з дітьми. Фітбол (Fitboll) – у перекладі з англійської означає м’яч, що служить для оздоровлювальних цілей (fit – оздоровлення, ball – м’яч). Гімнастика з використанням фітболів належить до одного з видів фітнес-гімнастики. М’яч має певні властивості, застосування яких є доцільним для вирішення оздоровлювальних, корекційних і дидактичних цілей. Це його розмір, колір, запах, а також особлива пружність. Спільна робота рухового, вестибулярного, зорового й тактильного аналізаторів, які включаються при виконанні вправ із м’ячем, підсилює ефект занять. Вібрація, що відчувається при сидінні на м’ячі, за своєю фізичною дією схожа з їздою верхи. Саме слабкі вібраційні хвилі здатні стимулювати функцію кори надниркових залоз, підсилювати перистальтику кишечнику, функції шлунка, печінки, нирок та інших органів. Окрім цього, м’ячі дозволяють індивідуалізувати оздоровлювально-освітній процес у дошкільному навчальному закладі. Заняття з м’ячем зміцнюють м’язи спини й черевного преса, створюють м’язовий корсет, але головне – формують навички правильної постави.

Доведено, що застосування фітбол-гімнастики в роботі з дітьми дошкільного віку є досить ефективними.